۱۳۹۵ اسفند ۲۱, شنبه

توصیه های بااهمیت برای سرانجام بخیری مسافرتهای ایام عید !


توصیه های مهم برای سرانجام بخیری مسافرتهای ایام عید !


گردش با ماشین شخصی، مضاف بر به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی، رعایت موارد دیگری را هم می طلبد.

مسیرهای بی پایان
تجربه گردش با خودروی شخصی زمانی لذت بخش می شود که مسافر بداند پایان

جاده ای که در پیش گرفته، مابین شهر تا شهر و روستا به روستای کشور کشیده شده. قشنگی اش این است که این روزها

کار سفرهای جاده ای لنگ بنزین گالنی صندوق عقب نمی ماند چون اینقدر پمپ بنزین میان مسرها می باشد که باک بنزین خودروهای نوروزی تهی نگردد.

حالا اگر خودرو دوگانه سوز باشد که دیگر نور علی نور است؛ جاده تا بی نهایت، جایگاه های سوخت خلوت و مسافران نوروزی هم پای به راه اما این دلیل نمی شود که باک خودرو را خالی بگذارید.


شیفته خلیج فارس می شوید
ژئوپارک قشم، جزیره هنگام، دلفین ها، قایق های موتوری، ورزش های دریایی، غواصی و ماهی هایی که وقتی از بالای دماغه برای شان غذا می ریزید با ده ها رنگ مختلف سر از آب بیرون می آورند و رد تکه های غذا را بر لرزش آب می گیرند.

همه اینها و تجربه های نابی که لحظاتی منحصر به فرد در جزیره های جنوبی کشور خلق می کند، گوشه ای از تعلق خاطر ایرانی ها به نام خلیج فارس را رقم می زند. شاید برای این است که راهنماهای گردشگری به آنهایی که هنوز تجربه دیدن این جزایر را نداشته اند، توصیه می کنند برای یک بار هم شده زیبایی های خلیج فارس را از نزدیک نظاره گر باشند آن وقت معلوم می شود چرا یک ایرانی تمام عیار، خلیج فارس را با بندبند وجودش از آنِ خود می داند. 

سفر با خودروی شخصی,سفر با قطار

خوبی سفر با اتوبوس پایین بودن هزینه نسبت به وسایل دیگر است

 

 توصیه های سفر

- برای ریز به ریز هزینه ها باید برنامه ریخت
هزینه سفر گاهی به نوع رانندگی مسافران نوروزی هم قلاب می شود؛ خیلی راحت، با مصرف سوخت بیشتر. درست وقتی سبقت های جاده ای با افزایش و کاهش سرعت مثل منحنی های سینوسی بالا و پایین می شوند راننده باید پیه سوختگیری مجدد را خیلی زود به تن بمالد. حالا اگر موتور خودرو هم تنظیم نباشد یا باد لاستیک ها را میزان نکرده باشند یک هزینه اضافه دیگر بابت تهیه سوخت روی دست مسافر نوروزی می ماند و این، نقطه مقابل رانندگی متعادل، بدون شتابگیری سریع و مصرف پایین سوخت در مسافرت های جاده ای است. مقصد هم از راه کوتاه تر و سریع تر.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر