۱۳۹۵ اسفند ۴, چهارشنبه

کم جاگیر کردن اندازه و حجم عکس ها در طراحی وب سایت

 کم جاگیر کردن سایز و حجم تصاویر در طراحی سایت


خب همانطور که در مقاله گام های افزایش سرعت سایت توضیح دادیم.

یکی از مهمترین علل های بالابردن سرعت لود سایت کم حجم کردن ایمیج ها است .

نخست یک توضیحی بدم که به چه دلیل می بایست حجم ایمیج ها کم گردد .

فرض کنید یک تصاویر معمولی با گوشی خودتون گرفته اید . این عکس میتونه تا 5 مگابایت حجم داشته باشه .

یک سایتی که سرعت لود مناسبی برای کاربران ایرانی داشته باشه به نظر من  بین 100 کلیوبایت تا 1 مگابایت حجم داره .

حالا شما یک عکس 5 مگابایتی در سایت قرار می دهید . با سرعت اینترنت دیال آپ که تقریبا حدودا 5 کیلوبایت در ثانیه می تونه دانلود کنه .کاربر عکس شما را بعد از 16 دقیقه می تونه ببینه .یعنی 16 دقیقه برای یک کاربر با اینترنت دیال آپ طول می کشه تا این عکس باز بشه .

فکر کنم عمق فاجعه را متوجه شده باشید . پس باید چه کار کنیم .

ببینید یک عکس تقریبا بزرگ در صفحه سایت شما تقریبا عرضی برابر 600 پیکسل داره . در صورتی که عکسهایی که با گوشی میگیرید گاها تا چند هزار پیکسل طول و عرض دارند .

پس عکس خودتون را به اندازه ای که در سایت نیاز هست تغییر سایز بدید .برای تغییر سایز میتونید از paint ویندوز استفاده کنید.روی عکس کلیک راست کنید و edit را بزنید تا وارد paint شوید سپس گزینه resize را انتخاب کنید و تغییر سایز را روی pixel قرار بدید و سایز دلخواهتون را به پیکسل وارد کنید مثلا 400 در 500 .

پس از کاهش سایز تصویر میریم سراغ استفاده از نرم افزار های کاهش حجم . این نرم افزارها هم میتونن به شدت کمک خوبی در کاهش حجم تصاویر بکنند .

بهترینشون که من استفاده کردم xat.com Image Optimizer هست . که میتونید توی اینترنت جستجو کنید و دانلودش کنید .

البته یادتون باشه این نرم افزار بیشتر در کم حجم کردن عکس های jpg قدرت داره . پس اگه تونستید اول فرمت عکستون را به jpg تبدیل کنید .

همینطور موقع کم حجم کردن magicompression را روی صد در صد بذارید .

۱۳۹۵ بهمن ۲۷, چهارشنبه

برای مسافرت ارزان چه کاری انجام دهیم؟


برای سفر ارزان چه کنیم؟

تایم های پایانی اسفند هیجان و شادی ویژه ای در میان افراد دارد.از یک سو دل نگرانی

تمیزکاری خانه و کارهای نوروز و از جهت دیگر برنامه ریزی برای پر کردن وقت های فراغت در تعطیلات نوروز هست.

سفر رفتن هم ازجمله از برنامه هایی است که می تواند روزهای زیبای نوروزی را برای افراد

دلنشین تر کند.اگر شما هم دغدغه سفر دارید با ما همراه باشید تا کمی با هم برنامه ریزی کنیم.


اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بر این باور هستید که سفر باید حتما در مسافتهای دور و دراز و به مدت طولانی انجام شود،یا به کلی قید سفر را بزنید یا هزینه های زیادی را متقبل شوید و کیلومترها برای دیدن دریا، تماشای فلان آثار باستانی یا بازدید از فلان دریاچه و جنگل سفر کنید و از بسیاری از جاذبه هایی که در همین نزدیکی شماست غافل بمانید.

برای سفر ارزان ولی شیرین قبل از هر چیز باید این باور را در ذهن خود و خانواده تغییر دهید و بتوانید با طی مسافت بسیار کوتاه به یک منطقه طبیعی جالب مانند یک آبگرم طبیعی،تفرجگاه و یا یک اثر تاریخی که در نزدیکی شهر  شماست،بروید.


روزهای بهاری فرصت بسیار خوبی ست که در شهرتان قدم بزنید و سری به خیابان ها و محله هایی را که قبلا ندیده اید،بزنید .


اما اگر تاکید دارید حتما به شهرها و استان های دیگر سفر کنید ،حداقل این بار مکان جدیدی را انتخاب کنید و از رفتن به مسیرهای تکراری خودداری کنید.ضمن آنکه مسائلی را در نظر بگیرید تا سفر بهتری را تجربه کنید.


یکی از اصلی ترین و پر هزینه ترین دغدغه های سفر جای خواب و استراحت است. شاید فکر کنید مسافرخانه ها مکان های شلوغ، کثیف و محقر هستند و یا از امنیت کافی برخوردار نیستند. اما این ذهنیت را فراموش کنید. حتی مسافرخانه ها هم امروزه پیشرفت کرده و فضای مطلوبتری دارند.


حتی در ایام عید،اتاق ها و خوابگاه های بسیاری از مدارس و دانشگاه ها با هزینه بسیار پایین اجاره داده می شود و می توانند گزینه خوبی برای اقامت شما باشند.




۱۳۹۵ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

موقع گردش باکس کمک های ابتدایی باخود داشته باشید


هنگام مسافرت باکس کمک های ابتدایی باخود داشته باشید

 تفاوتی ندارد انگیزه مسافرت به منطقه ی دوری مانند جزایر کارائیب را درذهندارید یا قصد سفر

درون شهری برای پایان هفته دارید. کیف شما بدون جعبه کمک های اولیه پیشنهادی ما تکمیل نیست.

از آنجا که اتفاقی مرتبط با مسافت سفر ندارد ملزم است این کیف را 

 حتی برای گردش های یک الی دو روزه نیز با خود همراه داشته باشید.


ناخن گیر
بلندی ناخن موجب افزایش تکثیر باکتری ها شده و همینطور ریسک انتشار آن ها را در موادخوراکی

و یا پوست نیز بالا می برد. ضمن اینکه برخی افراد به دلیل شکنندگی زیاد ناخن به طور مرتب دچار این مشکل می شوند و مسلم است با یک ناخن شکسته نمی توان از مسافرت لذت برد.


اسپری شست و شوی بینی
استرس ناشی از سفر باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. قرار گرفتن فرد در معرض هوای خشک هواپیما، باعث مستعدشدن برای ابتلا به بیماری می شود. استفاده از این اسپری باعث مرطوب شدن غشای مخاط بینی شده و به همین دلیل شرایط رشد میکروب را کاهش می دهد.

چسب زخم
چسب زخم به ماده ضدعفونی کننده و پماد احتیاجی ندارد به همین دلیل برای تمیز و ضدعفونی کردن بریدگی ها شست و شو با آب معدنی و صابون به تنهایی کافی است.

وسایل سفر,لوازم ضروری سفر

 چسب زخم به ماده ضدعفونی کننده و پماد احتیاجی ندارد

 

ژل آلوورا
آلوورا یکی از انتخاب های مهم برای التیام آفتاب سوختگی است. این ژل خنک کننده همچنین برای تسکین خارش ناشی از گزیدگی حشرات و تاول های ایجادشده بعد از یک پیاده روی طولانی به کار می رود.


مسکن
قرص ایبوبروفن یک انتخاب عالی برای کاهش درد، التهاب و کوفتگی، آرتروز و... است. این قرص به ویژه برای افراد فعال و ماجراجو بسیار مورد استفاده است.

آنتی هیستامین
قرص آنتی هیستامین نه تنها باعث کاهش آلرژی فصلی می شود، بلکه می تواند شما را هنگام مواجهه با حساسیت های پوستی از رفتن به پزشک بی نیاز نماید.

همچنین بعد از پروازهای طولانی که فرد دچار حالت گیجی و اختلالات در زمان بندی شبانه روز می شود، استفاده از این قرص، 30 دقیقه قبل از خواب توصیه می شود.

جعبه کمک های اولیه,سفر،سفر رفتن

قرص آنتی هیستامین باعث کاهش آلرژی فصلی می شود

 

تسکین دهنده معده
همراه داشتن یک شیشه شربت آلومینیوم ام جی بی ضرر است. همچنین به همراه داشتن قرص ضداسهال نیز ضروری است.


باند کشی
یک وسیله کمکی دیگر در سفر باند کشی است. از این باند می توان برای بستن مچ پا بعد از پیچ خوردگی، محکم بستن زخم های عمیق و حتی جهت بسته بندی چمدان پر از سوغاتی استفاده کرد.



۱۳۹۵ بهمن ۱۳, چهارشنبه

چطور برای مسافرت عید سریعا چمدان ببندیم؟


به چه طریق برای گردش عید سه سوته چمدان ببندیم؟


عید و روزهاي تعطيل و سفر شروع شدن است. مسلما با لباس پلوخوری که نمی‌شود برویم

به دل طبیعت؛ همان‌طور که با پوشش کوهنوردی نمی‌توان رفت عروسی.  هرکجا پوشش خاص

خود را میخواهد و برای اینکه در مسافرت آسوده باشید باید لباس متناسب

 بپوشید. اگر عید نودوشش انگیزه ی سفر به هر نقطه‌ای از ایران را دارید در این متن به شما

عرض می کنیم که چه لباسی باید بپوشید و چه وسایلی همراه‌تان باشد. بايدها  و نبايدهاي لباس‌ها در سفرها و مقاصد مختلف را از دست ندهيد.

لباس گرم هم با خودتان برداريد. شب‌هاي جنگل سرد و نمناك است.

با هواپيما به مسافرت مي‌رويد؟
لباس دست و پاگير نپوشيد. پوشيدن لباس‌هاي شل ‌و ول و چند تكه در هواپيما با آن راهروها و صندلي‌هاي تنگ در مواقع ضروري اشكال ايجاد مي‌كند. از لباس‌هاي بدون زيپ و قطعات فلزي استفاده كنيد تا موقع عبور از گيت معطل نشويد. اما بهتر است لباس‌هاي چند لايه بپوشيد، چون هواي كابين هواپيما دمايش گاهي تغيير مي‌كند.

سفر نوروزی,مسافرت رفتن در نوروز،تعطیلات نوروز

هنگام سفر با هواپیما، از لباس‌هاي بدون زيپ و قطعات فلزي استفاده كنيد


با ماشين شخصي مسافرت مي‌رويد؟
* لباس سبك بپوشيد با بالاپوش گرم تا بعد از مدتي كه داخل ماشين گرم شد، فقط آن‌ را در بياوريد و دوباره موقع پياده شدن بپوشيد. هواي ماشين ممكن است به‌دليل گرماي موتور كه به داخل مي‌آيد، گرم باشد.

* شلوارهاي كتاني و راحت براي نشستن‌هاي طولاني در ماشين، مناسبند. سعي كنيد شلوار جين نپوشيد.

با قطار مسافرت مي‌رويد؟
 * كفش راحت بدون بند كه بتوانيد به‌راحتي آن را بپوشيد و بعد براي خوابيدن در تخت طبقه بالا آن را از پا دربياوريد و بعد هم سريع بپوشيد.

* لباس قطار بايد لباس سبك و راحتي باشد تا براي خوابيدن مجبور به عوض كردن آن نباشيد. مي‌توانيد از گرمكن‌هاي ورزشي تيره استفاده كنيد كه ظاهري نيمه‌رسمي دارند و ديگر لازم نباشد براي استفاده از رستوران قطار يك‌بار ديگر لبا‌س‌تان را عوض كنيد.

* با خود يك روانداز سبك برداريد. بالش‌هاي دور گردني لايكو كه هم براي زمان نشستن خوبند و هم براي زمان خواب.

با اتوبوس مسافرت مي‌رويد؟
* وضع اتوبوس با قطار و ماشين كاملا فرق مي‌كند. گاهي ممكن است خيلي گرم و گاهي خيلي سرد باشد. لباس گرم همراه ببريد. كفش راحت با جوراب تميز بپوشيد تا زماني كه خواستيد كفش‌تان را درآوريد، بوي كفش و جوراب باعث آزار ديگران نشود.

* يك بالش كوچك يا يك پتوي سفري براي زماني كه در جاده‌هاي سرد مسافرت مي‌كنيد، مي‌تواند كمك كند تا به‌خوبي از زمان داخل اتوبوس براي استراحت استفاده كنيد.

 

 برای لباس‌تان برنامه‌ریزی کنید

متناسب لباس بپوشید
مقصدتان، جاهايي كه قرار است برويد و لباس‌هايي كه احتمالا مجبوريد، بپوشيد را كاملا درنظر بگيريد. اگر مهماني خاصي بايد برويد، اول لباس آن ‌را كنار بگذاريد. متناسب با فرهنگ منطقه‌اي كه به آنجا سفر مي‌كنيد لباس‌تان را انتخاب كنيد.

لباس زیاد ممنوع!
 بهتر است در كل لباس كم همراه ببريد يا لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه جاي كمي مي‌گيرند، مثل لباس‌هاي نخي و ابريشمي. از لباس‌هايي استفاده كنيد كه كاربردهاي مختلفي داشته و براي آب‌وهواهاي مختلف مناسب باشند و بتوان با تركيب آنها با هم مدل متفاوتي به‌دست آورد.

چمدان بستن,چمدان بستن برای مسافرت

هنگام سفر، لباس كم همراه ببريد يا لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه جاي كمي مي‌گيرند


غیرضروری‌ها حذف شوند!
در مناطقی که برای خرید  مناسب هستند ،‌به خریدهای‌تان فکر کرده و تصور کنید بارتان موقع بازگشت سنگین تر می شود. لباس هایی که فکر می‌کنید داشتن‌شان لزومی ندارد را در سفر بخرید. مثلا در هر شهری یک تی شرت سبک پیدا می‌شود.

عروسی که نمی‌روید
 در كل كسي از شما به‌عنوان مسافر انتظار ندارد كه لباس رسمي در جاهاي مختلف داشته باشيد. از  دیدن كساني كه در مسافرت‌ها ناگهان يك ست كامل لباس رسمي با كفش واكس خورده در يك مهماني رو مي‌كنند، جاي تعجب دارد.